BLOGI

01
helmi

Från visuell läsning till barns framtidsbilder

Ann-Christin Furu och Hannah Kaihovirta Vi sitter inför ett uppslag i Mauri Kunnas bilderbok Hundarnas Historiebok (2018, Förlaget). I uppslaget ser vi att det är en sommardag och att det är ett någonting särskilt på gång. Över uppslaget går en procession från...
07
tammi

Yrityksiä purkaa ihmiskeskeisyyttä

Henrika Ylirisku Monet tutkijat näkevät antroposeenin ajalle tyypillisten ekologisten ja sosiaalisten kriisien juontavan juurensa kulttuurisiin rakenteisiin. Keskeisenä näistä mainitaan ihmiskeskeisyys: länsimainen teollistunut kulttuuri perustuu arvoihin, uskomuksiin ja tapoihin, joiden mukaan ihminen on ei-inhimillisiä toisia ylempi ja niistä erillinen. Kuinka ihmiskeskeistä ja ihmisen...
14
joulu

Kan man ha kontinuerlig utbildning om miljö och hållbar utveckling?

Petteri Muukkonen Den finländska utbildningssektorn har fått ett nytt populärt varumärke. Enligt Åbo Akademis vicerektor Christina Nygren-Landgärds (2018) använder man nuförtiden ganska mycket orden ”en kontinuerlig utbildning” och det relaterade ”en utbildningsexport” i Finland. Hon konstaterar i sin bloggskrivning att finska samhället...
10
joulu

Onko toivolle yhä sijaa ilmastokasvatuksessa?

Ilkka Ratinen Hallitustenvälisen ilmastopaneelin (IPCC) tuorein raportti on järisyttävää luettavaa. Se paljastaa kouriintuntuvalla tavalla, kuinka maapallon keskilämpötilan kohoaminen vaikuttaa elämän perusedellytyksiin ja sitä kautta ihmisen toimintaa maapallolla. Esimerkiksi lajien monimuotoisuuden väheneminen kaksikertaistuu, jos globaali keskilämpötila esiteolliseen aikaan verrattuna nousee kahdella asteella 1,5...
07
joulu

Bicycle Model on Climate Change Education

Essi Aarnio-Linnanvuori, Hannele Cantell, Anna Lehtonen ja Sakari Tolppanen Climate change is a wicked problem, as there are no simple solutions for the issue. Environmental and sustainability education models do not, as such, suffice to meet the needs of depicting climate change...
30
marras

Toivoa on! Arvojen ja tunteiden pohdinta osaksi korkeakoulujen kestävyysopetusta

Meeri Karvinen Tämä kirjoitus syntyi halusta ja tarpeesta jakaa arvoja pohtivia ja koskettavia opetusmenetelmiä. Kokeilin tänä syksynä Aalto-yliopiston Vesi- ja ympäristötekniikan maisterikurssilla, miten opiskelijat suhtautuvat arvokeskusteluun, ja millaisia tuntoja ja ajatuksia keskustelu herättää. Tekstini käsittelee tätä kokeilua. Lopussa pohdin lisäksi, miksi henkilökohtaisten...

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
$10 $20 $30
Would you like to make regular donations? I would like to make donation(s)
How many times would you like this to recur? (including this payment) *
Name *
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
paypalstripe
Loading...