BLOGI

16
marras

Ole kanssa-tuntija

  Panu Pihkala Ympäristöongelmat ja etenkin ilmastonmuutos herättävät voimakkaita tunteita. Suomessa on tultu uudenlaiseen tilanteeseen kesän 2018 myötä. Äärisäät ja IPCC:n ilmastoraportti ovat entisestään voimistaneet tunteita ja lisänneet julkista huomiota ympäristöongelmille. Tästä seuraa kasvattajille suuri tarve: tunteiden käsittely. Kasvattajilla on haaste ja...
09
marras

Arkiympäristöjen estetiikka ja lähelle katsomisen taito

Sirpa Tani Joitakin vuosia sitten tutkin yhdessä Lieven Ameelin kanssa parkourin harrastajien suhdetta erilaisiin ympäristöihin Helsingissä ja Jyväskylässä. Nuorimmat haastattelemistamme parkouraajista olivat varhaisteini-iässä, vanhimmat noin 30-vuotiaita, joukossa sekä naisia että miehiä. Olimme kiinnostuneita tavoista, joilla parkouraajat hyödynsivät luonnon- ja rakennettuja ympäristöjä liikkuessaan...
02
marras

Generationsmöten som hållbarhetspedagogik?

Ann-Christin Furu Det är onsdag förmiddag i medlet av oktober. Runt borden i allrummet på ett äldreboende i en kommun i Österbotten sitter ett tiotal barn i åldern tre till fem och lika många kvinnor i åldern sjuttio till nittio. På borden...
26
loka

Partioharrastus lähentää lasten ja nuorten suhdetta metsään

Sari Pynnönen, Jaakko Nippala ja Katja Lähtinen Tutkimuksen mukaan partioharrastus tukee lasten ja nuorten metsäsuhteen kehittymistä tarjoamalla puitteet kokea ja oppia metsistä ja metsissä. Partioon kuuluva metsissä toimiminen tukee luontosuhteen kehittymistä erityisesti lapsuudessa ja nuoruudessa. Harrastukset vaikuttavatkin koulun lisäksi merkittävästi nuorten luontosuhteen...
19
loka

Jos vain muutama toimii oikein…

Anne Pellikka Kesällä oli aikaa lukea talven aikana tulleita National Geographicin numeroita. Yksi näkökulma numerosta 6/2018 jäi erityisesti mieleeni. Dylan Selterman kysyi: Ahneus vai yhteinen etu? Otsikkoa lukiessani ajattelin, että ihmisen ollessa kyseessä ahneus voittaa, tietenkin. Tiede antaa kuitenkin usein hämmästyttävämpiä tuloksia...
12
loka

Miljö- och hållbarhetspedagogik i lärarutbildningen vid Åbo Akademi i Vasa

Pia Sjöblom Forskning har visat att hållbarhetspedagogikens plats i lärarutbildningen i Finland är allt annat än etablerad (bl.a. Hofman, 2012; Wolff, Sjöblom, Hofman-Bergholm & Palmberg, 2017). Man frågar sig hur det är möjligt att hållbarhetsfrågan inte prioriteras? Egentligen handlar det om det...
1 2 3 11

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
$10 $20 $30
Would you like to make regular donations? I would like to make donation(s)
How many times would you like this to recur? (including this payment) *
Name *
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
paypalstripe
Loading...