Terhi Nokkala työskentelee yliopistotutkijana Koulutuksen tutkimuslaitoksella. Hänen tutkimuskiinnostuksensa liittyy erityisesti korkeakoulutuksen yhteiskunnallisiin ja korkeakoulupoliittisiin kysymyksiin. Viime aikoina Nokkala on perehtynyt myös kestävään kehitykseen liittyviin koulutuskysymyksiin ja on Co-PI eurooppalaista kestävyysosaamisen viitekehystä kehittelevässä Horizon2020 -projektissa ECF4CLIM – A EUROPEAN COMPETENCE FRAMEWORK FOR A LOW CARBON ECONOMY AND SUSTAINABILITY THROUGH EDUCATION. Metodologisesti Nokkalan tutkimus painottuu diskurssianalyysiin ja kansainväliseen vertailevaan tutkimukseen.
Dr Terhi Nokkala is a Senior Researcher at the Finnish Institute for Educational Research (FIER), University of Jyväskylä Her research focuses on the interplay between higher education policy, technological developments, organizational parameters and networks, and individual experiences in higher education, with a specific interest in comparative methodology and discourse analysis. Recently she has also addressed questions of sustainability in education; and is a Co-PI in a European Union Horizon2020 -funded research project ECF4CLIM – A EUROPEAN COMPETENCE FRAMEWORK FOR A LOW CARBON ECONOMY AND SUSTAINABILITY THROUGH EDUCATION.
Avainsanat: korkeakoulututkimus, organisaatiotutkimus, kestävyysosaaminen
Yliopistotutkija, dosentti
University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research
HT
Jäsen
Nokkala, T., Aarnikoivu, M., & Kiili, J. (2022). Multidisciplinary peer-mentoring groups supporting knowledge sharing in doctoral education. Scandinavian Journal of Educational Research, 66(5), 865-878.
Juusola, H. & Nokkala, T. (2022). Legitimations of Finnish education export–exploring the plurality of guiding principles. European Journal of Higher Education, 12(2), 211-227.
Kosmützky A., Nokkala, T. & Diogo S. (2020). Between Context and Comparability: Exploring New Solutions for a Familiar Methodological Challenge in Qualitative Comparative Research. Higher Education Quarterly 74(2), 176-192.
Nokkala, T., & Diogo, S. (2020). Institutional perspectives in transition: research groups’ profiles and embeddedness in organisational and national context. Higher Education, 79(3), 515-532.
Nuno Teixeira, Pedro, Shin, Jung Cheol(EICs). Amaral, A., Bernasconi, A., Magalhaes, A.M., Kehm, B.M., Stensaker, B., Choi, E., Balbachevsky, E., Hunter, F., Goastellec, G., Mohamedbhai, G., de Wit, H., Välimaa, J., Rumbley, L., Unangst, L., Klemencic, M., Langa, P., Yang, R., Nokkala, T. (Eds.) (2020) Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions. Springer.