Pia Sjöblom

Jag arbetar som universitetslektor i biologins och geografins didaktik vid Åbo Akademi. Mitt forskningsintresse är inriktat på biologins didaktik, utomhuspedagogik, elevers och studerandes förhållande till naturen samt utbildning för hållbar utveckling inom lärarutbildningen.

Teen työtä biologian ja maantieteen didaktiikan yliopistonlehtorina Åbo Akademissa. Tutkimusintressini on biologian didaktiikka, koulun ulkopuoliset oppimisympäristöt, oppilaiden ja opiskelijoiden luontosuhde sekä kestävä kehitys opettajankoulutuksessa.

Avainsanat: biologian didaktiikka, ulkona oppiminen, kestävä kehitys opettajankoulutuksessa, luontosuhde

AMMATTI / POSITIO

yliopistonlehtori

TAUSTAORGANISAATIO

Åbo Akademi

KOULUTUS

FT

ROOLI SIRENESSÄ

Johtoryhmän jäsen

psjoblom(at)abo.fi

       JULKAISUJA
  • Sjöblom, P., Wolff, L-A., Vuorenpää, S. & Grahn, R. (2022). Primary school students and climate change: An interview study in Finland and Tanzania. Journal of Cleaner Production, 380, 9, 135099.
  • Sjöblom, P., Eklund, G. & Fagerlund, P. (2021). Student teachers’ views on outdoor education as a teaching method-two cases from Finland and Norway. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. 15 p. https://doi.org/10.1080/14729679.2021.2011338.
  • Vuorenpää, S., Wolff, L.-A. & Sjöblom, P. (2020). Social hållbarhet och scientific literacy i flerspråkiga naturvetenskapsklassrum. Ainedidaktiikka, 4 (3), 23-40. https://doi.org/10.23988/ad.97377.
  • Sjöblom P. & Svens, M. (2019). Learning in the Finnish outdoor classroom: Pupils’ views. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning, 19 (4), 301-314.  https://doi.org/10.1080/14729679.2018.1531042.
  • Wolff, L.-A., Vuorenpää, S. & Sjöblom, P. (2018). Chicken raising in a diverse Finnish classroom: Multidimensional sustainability learning. Sustainability, 10 (11), 3886. https://doi.org/10.3390/su10113886.
  • Sjöblom, P. & Wolff, L.-A. (2017). “It wouldn’t be the same without nature”—The value of nature according to Finnish upper secondary students. Journal of Environmental Education, 48(5), 322–333, doi:10.1080/00958964.2017.1367637.
  • Wolff, L.-A., Sjöblom, P., Hofman-Bergholm, M. & Palmberg, I. (2017). High performance education fails in sustainability?—A reflection on Finnish primary teacher education. Educational Sciences, 7(32), doi:10.3390/edusci7010032.

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
$10 $20 $30
Would you like to make regular donations? I would like to make donation(s)
How many times would you like this to recur? (including this payment) *
Name *
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
paypalstripe
Loading...