Olen maantieteen didaktiikan dosentti (Itä-Suomen yliopisto) ja ympäristökasvatuksen yliopistonlehtori Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa.
Opetan ympäristökasvatusta varhaiskasvatuksen opettajaopiskelijoille ja maantieteen didaktiikkaa luokan- ja aineenopettajaopiskelijoille. Tutkin muun muassa kuvien maantieteellistä tulkintaa.
Olen myös Biologian ja maantieteen opettajien liiton Natura-lehden toimituskunnan jäsen.
Avainsanat: kuvatulkinta, maantieteen didaktiikka, urbaani ympäristökasvatus, visuaaliset menetelmät
Yliopistonlehtori, dosentti
Helsingin yliopisto
FT
Jäsen
markus.hilander (at)helsinki.fi
Hilander, M. (2023). Finnish early childhood education student teachers’ mental images of the environment. Education Sciences, 13(12), 1206.
Hilander, M. & Tani, S. (2022). Meaningful encounters with the built environment as the basis for urban environmental education. Education Sciences 12(3), 203.
Hilander, M. (2021). Geographical reading of the ”Global Warming Ready” advertisement. Teoksessa P. Bagoly-Simó & Z. Sikorová (toim.) Textbooks and educational media: Perspectives from subject education. Cham: Springer, 171–179.
Lisää julkaisuja: https://orcid.org/0000-0003-3926-1673