Toimin projektitutkijana kahdessa Turun yliopiston hankkeessa (BIODIFUL ja ELÄÄ), joissa pyritään löytämään ratkaisuja biodiversiteetin heikkenemiseen. Viimeistelen myös väitöskirjaani, jonka teema on arvojen ja maailmankuvien rooli ympäristökasvatuksessa.
Edellä mainittujen tutkimusaiheiden lisäksi tutkin nuorten tiedepääomaa sekä pienten lasten biodiversiteettikasvatusta. Olen myös toiminut viime vuodet aktiivisesti Turun yliopiston Biodiversiteettiyksikössä yleisötoiminnan ja tiedekasvatuksen (esim. Tiedetestaajat-hanke) koordinoinnin, suunnittelun ja kehittämisen parissa.
Avainsanat: arvot, ympäristökasvatus, biodiversiteetti, tiedekasvatus
Projektitutkija, tohtorikoulutettava
Turun yliopisto
FM (biologia)
Jäsen
Räikkönen, J., Grénman, M., Rouhiainen, H., Honkanen, A., & Sääksjärvi, I. E. (2021). Conceptualizing nature-based science tourism: a case study of Seili Island, Finland. Journal of Sustainable Tourism, 1-19.
Rouhiainen, H., & Vuorisalo, T. (2019). Higher education teachers’ conceptions of sustainable development: implications for interdisciplinary pluralistic teaching. Environmental Education Research, 25(12), 1713-1730.
Räikkönen, J., Rouhiainen, H., Grénman, M. & Sääksjärvi, I. (2019). Advancing environmental sustainability through nature-based science tourism: The potential of universities. Matkailututkimus, 15(2).
Rouhiainen, H., & Vuorisalo, T. (2014). In search for the ideological roots of non-formal environment-related education in Finland: the case of Helsinki Humane Society before World War II. Environmental Education Research, 20(2), 145-160.
Rouhiainen, H., & Vuorisalo, T. (2014). In search for the ideological roots of non-formal environment-related education in Finland: the case of Helsinki Humane Society before World War II. Environmental Education Research, 20(2), 145-160.