Harriet Zilliacus

Työskentelen Helsingin yliopiston kasvatustieteellisessä tiedekunnassa yliopistonlehtorina. Opetukseni ja tutkimukseni kohdistuu erityisesti kestävyyskasvatukseen yleisen ja aikuiskasvatuksen kentällä. Lehtorina pyrin opetuksessani integroimaan kestävyyskasvatusta eri kursseissa. Olen kehittänyt erityisesti kestävyyskasvatukseen liittyvä maisterikurssi Utbildningsplanering för en hållbar framtid (Koulutussuunnittelu kohti kestävää tulevaisuutta), ja vuonna 2023 alkaen toimin vastuuopettajana kaikille ruotsinkielisille kandidaattiopiskelijoille suunnatulle uudelle kestävyyskasvatus kurssille. Kestävyys- ja ilmastokasvatustuttkimukseni on kohdistuu erityisesti kysymyksiin maailmankuvamuutoksista ja transformatiivisuuden mahdollisuuksista koulutuksessa ja oppimisessa. Ystävällisesti ota yhteyttä mikäli haluat kopion julkaisustani.

Aiempi tutkimukseni ja tutkimusintresseihini kuuluvat myös monikulttuurisuus kasvatus ja koulutus, monikielisyyskoulutus, katsomusaineopetus, vähemmistö-, ja identiteettikysymykset koulussa ja opettajakoulutuksessa sekä taideperustaiset kvalitatiiviset tutkimusmenetelmät.

Jag arbetar vid Helsingfors universitets pedagogiska fakultet som universitetslektor. Min undervisning och forskning fokuserar särskilt på hållbarhetsutbildning inom området allmän pedagogik och vuxenpedagogik. Som lektor strävar jag till att integrera hållbarhetspedagogiska perspektiv i olika kurser i min undervisning. Jag har utvecklat en masterkurs specifikt relaterad till hållbarhetspedagogik och policyutveckling, Utbildningsplanering för en hållbar framtid, och från och med läsåret 2023-2024 är jag ansvarig lärare för en ny hållbarhetspedagogisk kurs för alla svenskspråkiga kandidatstudenter i pedagogik. Mina publikationer om hållbarhets- och klimatpedagogik har särskilt fokuserat på policy frågor och pedagogikens och lärandets möjligheter när det gäller transformativ förändring i världsbilder. Vänligen kontakta mig om du vill ha en personlig kopia av mina publikationer.

Min tidigare forskning och mina forskningsintressen omfattar även mångkulturell utbildning, flerspråkighetsutbildning, den finländska undervisningen i åskådningsämnen, minoritets- och identitetsfrågor i skola och lärarutbildning, samt konstbaserade kvalitativa forskningsmetoder.

I work at the University of Helsinki’s Faculty of Education as a university lecturer. My teaching and research focuses especially on sustainability education in the field of general and adult education. As a lecturer, I strive to integrate sustainability education in different courses in my teaching. I have developed a master’s degree course specifically related to sustainability education and policy development, called Utbildningsplanering för en hållbar framtid (Educational planning towards a sustainable future), and starting from the academic year 2023-2024 I will be the responsible teacher for a new sustainability education course for all Swedish-speaking bachelor degee students at the Faculty. My publications on sustainability and climate education have focused especially on questions on worldviews and the possibilities for transformative change and learning through education. Please contact me if you would like a copy of my publications.

My previous research and my research interests also include multicultural education, multilingual education, worldview education, minority and identity issues in comprehensive school and teacher education, as well as art-based qualitative research methods.

Avainsanat: Sustainability education, Worldview education, Transformative learning, Multicultural education, Multilingual education

AMMATTI / POSITIO

University lecturer

TAUSTAORGANISAATIO

Helsingin yliopisto

KOULUTUS

PhD, Title of Docent

ROOLI SIRENESSÄ

Perustajajäsen

JULKAISUT

  • Zilliacus, H., Wolff, L., Mikander, P. & Kallioniemi, A. (in press). Reframing the Human–Nature Relationship in Worldview Education: The Case of Finnish Lutheran and Orthodox Textbooks. in Windsor, S. & Franck, O. (Eds.). Handbook on Religious, Education and Sustainability. Springer.
  • Zilliacus, H., & Wolff, L. (2021). Climate change and worldview transformation in Finnish education policy. In Oxford Research Encyclopedia of Education. Oxford University Press. DOI: https://doi.org/10.1093/acrefore/9780190264093.013.1676
  • Wolff, L. A., & Zilliacus, H. (2021). Pedagogiskt ledarskap och en hållbar skola. In Uljens, M. & Smeds-Nylund, A.-S. (Eds.) Pedagogiskt ledarskap och skolutveckling (pp. 439-460). Studentlitteratur.

Ystävällisesti ota yhteyttä mikäli haluat kopion julkaisustani.
Please contact me if you would like a copy of my publication.
Vänligen kontakta mig om du vill ha en personlig kopia av mina publikationer.

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
$10 $20 $30
Would you like to make regular donations? I would like to make donation(s)
How many times would you like this to recur? (including this payment) *
Name *
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
paypalstripe
Loading...