Mikaela Hermans

Jag arbetar som lärare i biologins och geografins didaktik samt miljöpedagogik vid lärarutbildningen vid Åbo Akademi. I min doktorsavhandling undersökte jag elevers och lärares syn på klimatförändringen och undervisningen om klimatförändringen. Jag vill fortsätta att arbeta för att utveckla undervisningen om klimatförändringen, både genom mitt lärarskap och genom fortsatt forskning.

YRKE:

Universitetslärare

ORGANISATION:

Åbo Akademi

UTBILDNING:

FD

ROLL I SIRENE:

Medlem

mikaela.hermans(at)abo.fi

       PUBLIKATIONER:
  • Hermans, M. & Korhonen, J. (2017). Ninth graders and climate change: Attitudes towards consequences, views on mitigation, and predictors of willingness to act. International Research in Geographical and Environmental Education, 26, 223–239. doi: 10.1080/10382046.2017.1330035
  • Hermans, M. (2016). Från förståelse till agerande. Niondeklassares och geografilärares syn på klimatförändringen och undervisningen om klimatförändringen. (Doktorsavhandling, Åbo Akademi, Vasa).
  • Hermans, M. (2016). Geography teachers and climate change: Emotions about consequences, coping strategies, and views on mitigation. International Journal of Environmental and Science Education, 11, 389–408. doi: 10.12973/ijese.2016.326a
  • Hermans, M. (2015). Niondeklassares och geografilärares förståelse av bakgrunden till och följderna av klimatförändringen. Nordic Studies in Science Education, 11, 54–72.
  • Hermans, M. (2014). Geografilärares och niondeklassares syn på undervisningen om klimatförändringen. Nordic Studies in Science Education, 10, 176–194.

 

You are donating to : Greennature Foundation

How much would you like to donate?
$10 $20 $30
Would you like to make regular donations? I would like to make donation(s)
How many times would you like this to recur? (including this payment) *
Name *
Last Name *
Email *
Phone
Address
Additional Note
paypalstripe
Loading...