Jatko-opiskelija
Aalto-yliopiston taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu
TaM
Perustajajäsen, johtoryhmän jäsen
henrika.ylirisku(at)aalto.fi
Ylirisku, H. (2017). The potential of orienteering for arts-based research as a means to rethink transformative learning for sustainability. Synnyt/Origins: Finnish Studies in Art Education, 1(151-158).
Ylirisku, H. & Thomas, K. (2017). Creativity and Sustainability as Paradoxical Pedagogic Practices in the Reality of Visual Art Education. Teoksessa K. Tavin & M. Hiltunen (toim.). Experimenting FADS: Finnish Art-Education Doctoral Studies, An innovative network for PhDs (s. 94-101). Helsinki, Finland: Aalto ARTS Books.
Ylirisku, H. (2016). Ympäristöopetus kuvataidekasvattajien koulutuksessa. Teoksessa. A. Suominen (toim.), Taidekasvatus ympäristöhuolen aikakaudella – avauksia, suuntia, mahdollisuuksia (s. 40-55). Helsinki, Suomi: Aalto ARTS Books.
Ylirisku, H. (2016). Metsään menemistä, poluilta pois astumista.Teoksessa. A. Suominen (toim.), Taidekasvatus ympäristöhuolen aikakaudella – avauksia, suuntia, mahdollisuuksia (s. 154-164). Helsinki, Suomi: Aalto ARTS Books.